Okej.

Orkar inte berätta om gårdagen i morgon så det får bli nu!

Sabs kom, jag hade ställt fram en megafrukost, tycker faktiskt att det såg ganska festligt ut även om vi inte åt av allt ens, haha. Vi körde iväg till stallet, hämtade Topar och Héla, faast en sak gjorde vi lite fel där.. Sabs hämtade Topar och jag hämtade Héla, men Topar och Héla hade visst bytat hagar så Sabs gick in i Topars och jag i Hélas, inte för att det gjorde nåt men FAIJL. Vi ryktade, sadlade, satte på oss västar och hjälmar och så tränslade vi! Vi stötte på Isabelle Cavallin, hennes mamma städar där, utöver alltså, jag har för mig att hon går på skola men såklart så behöver man ju något utöver det också :) Vi tog en låång och härlig runda runt hensjön och in i skogen, allt var så grönt, tyst och vaackert, vet inte hur många gånger jag sa det till Sabs men många gånger! Mycket tölt, en del trav och skritt, kom tillbaka, sadlade av osv. Sedan åkte vi ner till mormor för att keka där det bjöds på hasselbackspotatis och kyckling och till efterrätt, fruktsallad, glass och grädde det är verkligen mumma. Blev nog mätt faktiskt, något som jag inte varit på längee! Sedan så åkte vi tillbaka igen och gossade med fölen, Tyra och Demantur, och den lilla krabaten Tyra bet mig runt vristen den lilla köttätaren! Fast hon bet inte hårt men ändå, vilken knäppgök!

Åkte hem till mig, slappade och sedan åkte jag och Sabs (hon skjutsade mig på mopdedixxen) till Fegen kekade en glass och åkte vidare hem till henne. Vi slappade, gjorde galna saker och sedan drog vi till träning :) Den var rolig men man var helt slut, 5 km på tisdagen, riding på torsdagen och sedan träning, då är man dööd. Keka nudlar hos sabs och sen duschade jag där och sen kom mamma för hon hade gjort nåt på jobbet.

Så min Torsdag var väääldigt lyckad :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0